Privacy Policy

Wie we zijn en waar we voor staan.

Sylvia A. Kaptein-van Meijer van Sylvia’s Art Quilts Studio – eigenaar van Sylvia Handwerken – respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die je ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken je beveiligde gegevens om de bestellingen zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Voor het overige zullen wij deze gegevens uitsluitend gebruiken met jouw toestemming. Sylvia’s Art Quilts Studio zal jouw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zal deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van de bestelling. Indien justitiële diensten of andere officiële instanties op juridische gronden inzage eisen in persoonlijke gegevens kan Sylvia’s Art Quilts Studio hiertoe overgaan.

Dit privacyreglement is van toepassing op alle activiteiten van Sylvia’s Art Quilts Studio, via deze webshop Sylvia Handwerken. Door gebruik te maken van de diensten die Sylvia’s Art Quilts Studio je aanbiedt ga je akkoord met de voorwaarden zoals die in dit reglement zijn opgenomen.

Sylvia’s Art Quilts Studio gebruikt de verzamelde gegevens om haar klanten de volgende diensten te leveren:

Als je een bestelling plaatst, hebben wij je naam, e-mailadres en afleveradres nodig om de bestelling uit te voeren en je van het verloop daarvan op de hoogte te houden. (Door een bestelling te plaatsen geef je toestemming om deze gegevens versleuteld te bewaren).
Om het winkelen bij Sylvia’s Art Quilts Studio zo aangenaam mogelijk te laten zijn, slaan wij met jouw toestemming je persoonlijke gegevens en de gegevens met betrekking tot je bestelling en het gebruik van onze diensten op. Hierdoor kunnen wij de website personaliseren en je titels aanbevelen die je mogelijk interessant vindt.
Met jouw toestemming gebruiken wij jouw gegevens om je te informeren over de ontwikkeling van de website en over speciale aanbiedingen en acties. Als je hier niet langer prijs op stelt, kun je ons dat laten weten door ons een e-mail te sturen of je voorkeur aan te passen bij ‘Mijn account’.
Als je bij Sylvia’s Art Quilts Studio een account aanmaakt worden je gegevens versleuteld bewaard. In ‘Mijn account’ slaan we informatie op zoals je naam en adres, telefoonnummer, e-mailadres en afleveradressen, zodat je deze niet bij iedere bestelling opnieuw hoeft in te vullen.
Gegevens over het gebruik van onze site en de feedback die we krijgen van onze bezoekers helpen ons om onze site verder te ontwikkelen en te verbeteren.

Sylvia’s Art Quilts Studio verkoopt je gegevens niet
Sylvia’s Art Quilts Studio zal jouw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zal deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van je bestelling. Onze werknemers en door ons ingeschakelde derden zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van jouw gegevens te respecteren.

Indien je nog vragen mocht hebben over de Privacy Policy van Sylvia’s Art Quilts Studio, dan kun je ons een e-mail sturen. Wij helpen je verder als je informatie nodig hebt over jouw gegevens of als je deze wilt wijzigen. In geval wijziging van onze Privacy Policy nodig mocht zijn, dan vind je op deze pagina altijd de meest recente informatie

Verzendingen

Verzending bestelde producten: verzendkosten worden berekend na het bestellen van de producten, maar voordat je gaat betalen: dit zijn dus bijkomende kosten, die horen bij het totaalbedrag. Alleen bij bestellingen in Nederland boven € 50,00, of bij ‘afhalen’ worden geen verzendkosten berekend.
Wij versturen aan consumenten in Nederland en België.
(De optie ‘afhalen’ kan alleen in Nederland plaatsvinden, indien consument daadwerkelijk naar het afhaaladres dat bij Artikel 2 genoemd wordt kan komen, of de bestelde producten door een vertrouwd persoon laat ophalen na overleg met ondernemer.)

Alle producten via deze webshop Sylvia Handwerken (eigendom van Sylvia’s Art Quilts Studio) worden binnen Nederland op de volgende manieren verstuurd:

  • Brievenbuspost zonder Track & Trace = € 3,85 – je bestelling is plat en past in de brievenbus, wordt met postzegels verstuurd. Zonder Track & Trace kan een risico inhouden, als een enveloppe bv. bij de verkeerde bezorgd wordt, of zoekraakt in het postsysteem: op deze manier laten versturen van je bestelling valt onder eigen risico. Wil je er zeker van zijn dat wij het terug kunnen vinden bij Post.nl indien je bestelling niet bezorgd wordt, kies dan voor Brievenbuspost MET Track & Trace.
  • Brievenbuspost met Track & Trace = € 4,95 – je bestelling is plat en past in de brievenbus, wordt via postagentschap van frankering voorzien, waarna je de code via je email toegestuurd krijgt.
  • Pakket = € 7,95 – staat vaak al aangegeven bij het product, je bestelling wordt naar het postagentschap gebracht. De code krijg je via je email toegestuurd.
  • Bestelling verzenden boven € 50,00 = geen verzendkosten, als je een gewone bestelling plaatst die qua bedrag van producten boven genoemde € 50,00 komt. Je moet dit wel zelf aanklikken, en hierbij laat je de keuze voor verzendmethode aan ons. LET OP: Bij grote/veel producten , of hoge waarde, wordt dat een pakket met traceercode, bij platte, weinig artikelen kiezen we meestal voor brievenbuspost ZONDER Track & Trace.
  • Afhalen = geen verzendkosten, maar je komt het product zelf op afspraak afhalen. Die afspraak wordt z.s.m. na je bestelling met jou persoonlijk gemaakt, alles afhalen volgens RIVM regels. Kun je niet afhalen, bv. als je te ver weg woont, gebruik dan één van de andere hierboven staande verzendopties.

    BELANGRIJK: bij uitverkoop producten is het verstandig om voor een verzendmethode MET Track & Trace te kiezen: vaak zijn die producten uniek (zonder recht van retour) en kunnen geen tweede keer verstuurd worden. Mocht een zending zonder Track & Trace zoekraken, en niet alsnog bij ons terugkomen, is dat je eigen risico, waar wij geen vervanging voor kunnen zorgen. Uiteraard zoeken wij in zo’n geval samen met jou naar een passende oplossing.

    Bij alle verzendmethodes is Post.nl verantwoordelijk voor de bezorging, bij zoekraken van post doen wij er alles aan om het terug te halen/door te laten sturen en bekijken we met de klant hoe we een niet-bezorgde bestelling kunnen verwerken. Zonder traceernummer is dat echter niet mogelijk.

Producten die via deze webshop vanuit België zijn besteld, worden op de volgende manieren verstuurd:

  • Brievenbuspakket België € 9,30. Hierbij wordt niet altijd een traceercode geleverd.
  • Pakketverzending België € 17.00 met Track & Trace. Dit is tot 2 kg. Bestellingen boven dit gewicht krijgen extra verzendkosten, die eventueel apart nog afgerekend moeten worden (2 – 5 kg = € 19,50, 5 – 10 kg = € 25,00). Hier wordt dan een extra e-mail over gestuurd. De webshop behoud het recht om bij vermeerderde verzendkosten de bestelling pas te versturen als deze door consument betaald zijn.
  • Bestellingen naar België kunnen niet afgehaald worden.

    Bij alle verzendmethodes is Post.nl verantwoordelijk voor de bezorging tot aan de grens van België: daarna neemt de plaatselijke postbezorgingsdienst van België deze zorg over. Bij zoekraken van post doen wij er alles aan om het terug te halen/door te laten sturen en bekijken we met de consument hoe we een niet-bezorgde bestelling kunnen verwerken. Zonder traceernummer is dat echter niet mogelijk, zoals bij buspakjes het geval is. Ook al zijn de verzendkosten voor pakket hoog, ze zijn een betere garantie op terugvinden bij zoekraken, ook in België zelf.

TIP: Houd vanwege alle Corona-Maatregelen en in de maanden november en december aub. rekening met drukte bij Post.nl en eventueel vertraagde levertijden vanuit groothandels/US – pakketjes en brievenbusbestellingen kunnen daardoor langer onderweg zijn. Wil je dat alles ruim voor speciale dagen zoals verjaardagen en feestdagen bij jou – of bij degene waar je het naartoe wilt sturen – op tijd binnenkomt? Bestel dan ook op tijd.

Omdat we graag zo duurzaam mogelijk willen werken, hergebruiken we verpakkingen bij pakketpost. We hebben verschillende adressen waar we dozen, kokers en vulmateriaal op kunnen halen zodat er niets nieuws gemaakt hoeft te worden. Het kan dus zijn dat je een pakketje krijgt waar een heel andere naam op staat dan ‘Sylvia Handwerken’ (Sylvia’s Art Quilts Studio): maar altijd staat onze postcode en huisnummer erbij.
Zo denken we samen aan het milieu!

Algemene voorwaarden

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  • 1. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten op afstand aan consumenten aanbiedt – in dit geval Sylvia A. Kaptein-van Meijer, eigenaar webshop Sylvia Handwerken, bedrijf Sylvia’s Art Quilts Studio;
  • 2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer – klant;
  • 3. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten (webshop), tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  • 4. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen;
  • 5. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  • 6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  • 7. Dag: kalenderdag;
  • 8. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
  • 9. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Sylvia A. Kaptein-van Meijer
Sylvia’s Art Quilts Studio/webshop Sylvia Handwerken
Mient 10
1655 KR Sijbekarspel
T: 0229-844274 / 06-52210847
E: sylvia@sylviasartquilts.nl
KVK: 64910814 – BTW nr NL001255716B02

Artikel 3 – Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod en producten van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument. Deze informatie is ten allen tijde beschikbaar voor de consument: deze kan voor haar/zijn bestelling hiervan kennis nemen. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke productvoorwaarden van toepassing zijn, kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 4 – Het aanbod

Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld (bv. uitverkoop/prijsverlaging wegens afstoten van producten). Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Kennelijke vergissingen, kleurverschillen verfbaden producten, in het aanbod binden de ondernemer niet. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

  • 1. de prijs inclusief belastingen (BTW);
  • 2. de eventuele kosten van aflevering = verzendkosten;
  • 3. de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
  • 4. het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
  • 5. de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst, waarbij de consument zelf kan kiezen voor A) zelf het totaalbedrag overschrijven naar het bankrekeningnummer van S.A.Kaptein-van Meijer, Sijbekarspel (eigenaar van Sylvia Handwerken) – NL88 RABO 0166 4438 75), of B) via PayPal. Voor beiden is een ‘button’ aanwezig die aangeklikt moet worden, voordat de bestelling definitief is.
  • 6. de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn voor het gestand doen van de prijs;
  • 7. de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het basistarief;
  • 8. indien de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
  • 9. de wijze waarop de consument voor het sluiten van de overeenkomst van door haar/hem niet gewilde handelingen op de hoogte kan geraken, alsmede de wijze waarop zij/hij deze kan herstellen voordat de overeenkomst tot stand komt;
  • 10. de eventuele talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
  • 11. de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen;
  • 12. de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een overeenkomst die strekt tot voortdurende of periodieke aflevering van producten.

Artikel 5 – De overeenkomst

De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in artikel 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod (Automatische Email die consument ontvangt). Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving (Versleutelde informatie van bestelling en gegevens consument). Indien de consument elektronisch kan betalen (PayPal), zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is zij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

  • 1. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
  • 2. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
  • 3. de informatie over bestaande service na aankoop en garanties;
  • 4. de in Artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering der overeenkomst;
  • 5. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
  • Indien de ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren van een reeks van producten is de bepaling in het vorige artikel slechts van toepassing op de eerste levering.

Artikel 6 – Herroepingsrecht bij levering van producten

Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen (MET UITZONDERING VAN PRODUCEN IN DE UITVERKOOP, ZOALS T/M 31 MEI 2022 ALLES WAT PATCHWORK EN QUILTEN BETREFT – daar stopt deze website dan mee). Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument. Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Zij/hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en originele verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies. Na overleg met de consument kan de ondernemer een vervangend product aanbieden, indien de kwaliteit daarvan overeenkomt met het artikel van herroeping.

Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping

Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor haar/zijn rekening. Indien de consument een bedrag betaald heeft voor de bestelling zelf, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen (zie klantenservice/retouren). Verzendkosten worden niet terugbetaald.

Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

Indien de consument niet over een herroepingsrecht beschikt, kan dit door de ondernemer alleen worden uitgesloten indiende ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

  • 1. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
  • 2. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
  • 3. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden (o.a. uitverkoopproducten bij stoppen van bepaalde groepen/producten).

Artikel 9 – De prijs

Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW tarieven, of prijswijzigingen die door groothandels of leveranciers aangegeven worden met daarbij hun (nieuwe) advies verkoopprijs. Ook bij uitverkoop = het stoppen met bepaalde producten i.v.m wijziging assortiment webshop, kunnen prijzen wijzigen/verlaagd worden. Bij acties die duidelijk aangegeven worden, kunnen de prijzen van specifiek aangegeven producten tijdelijk verlaagd worden: vaak wordt dit met een termijn of einddatum aangegeven: daarna gelden de lopende prijzen weer.

De in het aanbod van producten genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

Artikel 10 – Conformiteit en Garantie

De ondernemer staat er voor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de rechten en vorderingen die de consument ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de ondernemer jegens de ondernemer kan doen gelden op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand.

Artikel 11 – Levering en uitvoering

De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten. Leveringen worden gedaan na betaling van het totaalbedrag, bij voorkeur binnen een aantal werkdagen (tenzij met consument anders is afgesproken)

Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de webshop kenbaar heeft gemaakt. Met inachtneming van hetgeen hierover in Artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed (zie alinea hierboven) doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk één maand nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht.

De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele teruggave van het bedrag van de aangekochte producten. In geval van ontbinding conform het vorige zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend product beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend product wordt geleverd. Bij vervangende producten kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van retourzending zijn voor rekening van de consument, tenzij anders wordt afgesproken.

Artikel 12 – Duurtransacties

De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan binnen de gestelde termijn opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand. Een dergelijke overeenkomst kan voorkomen als webshop en consument samen bv. een betalingstermijn bepalen. De artikelen van de bestelling worden tot de betaling heeft plaatsgevonden voor de consument gereserveerd, tenzij anders wordt afgesproken.

Artikel 13 – Betaling

Voor zover niet later is overeengekomen dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan voordat de bestelling verzonden is, binnen 14 dagen na afgifte van de deze overeenkomst betreffende bescheiden. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

Artikel 14 – Klachtenregeling

De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument eventuele gebreken heeft geconstateerd. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer dient altijd schriftelijk/via email ingediend te worden.

Artikel 15 – Geschillen

Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd. Uiterlijk drie maanden nadat het geschil is ontstaan dient het geschil schriftelijk bij de Geschillencommissie aanhangig te worden gemaakt. Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Wanneer de ondernemer dat wil doen, zal de consument binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de daartoe bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter. De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn vastgesteld in het reglement van de Geschillencommissie. De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies. De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen. Indien naast de Geschillencommissie Thuiswinkel een andere erkende of bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) of het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) aangesloten geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen betreffende hoofdzakelijk de methode van verkoop of dienstverlening op afstand de Geschillencommissie Thuiswinkel bij uitsluiting bevoegd. Voor alle overige geschillen de andere erkende bij SGC of Kifid aangesloten geschillencommissie.

Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

© 2022