F A Q

Hoe lang duurt het voordat artikelen vanuit de USA binnenkomen?

Wij importeren veel borduurpatronen van diverse merken vanuit Amerika. Bij een aantal leveranciers hebben wij de mogelijkheid om leuke en bijzondere borduurpatronen en -boekjes te bestellen, die wij dan uiteraard zo snel mogelijk binnen willen krijgen, zodat ze beschikbaar zijn voor bestellen of direct afhalen*.

Veel van deze bestelde artikelen plaatsen we al in onze webshop, zodra we weten dat ze onderweg zijn (we krijgen dan een ‘verzendbericht’ van één van onze leveranciers). Daarbij heb jij als klant als eerste de mogelijkheid van bekijken en bestellen in de voorverkoop. Meestal zetten we daar een extra tekst bij, zodat je weet dat je wel ‘even’ moet wachten op zo’n levering. **

1) Het kan zijn dat we zo’n artikel al OP VOORRAAD zetten, met een aantal: dan weet je direct hoeveel we van zo’n artikel besteld hebben voor de eerstvolgende levering. Als extra tekst zie je dan: VANUIT AMERIKA NAAR ONS TOE: HET KAN NOG EEN PAAR WEKEN DUREN, MAAR JE KUNT DIT PATROON DAN ALVAST BESTELLEN. ZODRA HET OP VOORRAAD IS WORDT HET NAAR JE VERSTUURD.

2) Het kan ook zijn dat we wel weten dat het onderweg is, maar nog niet hoeveel exemplaren er binnen gaan komen. Wat je dan ziet is dat een artikel geen voorraadaantal (0) heeft, maar dat er ‘BESCHIKBAAR VOOR NABESTELLING‘ bij staat. Ook dan kun je gewoon bestellen en krijg je het artikel na je betaling geleverd, zodra het bij ons binnen is en wij het naar je kunnen versturen. Al met al kan het een aantal weken duren: tussen onze bestelling bij zo’n Amerikaanse leverancier en het binnenkomen op ons adres is alles afhankelijk van de manier van verzenden, een snelle afhandeling van de douane en of er geen problemen zijn bij FedEx/UPS/Post.nl qua omstandigheden i.v.m. Corona of vanwege tekort aan personeel.

Wij doen er alles aan om borduursters een zo uitgebreid mogelijk assortiment van artikelen te bieden, wat betekent dat dat soms met enige vertraging, maar wel via voorverkoop, te regelen is. Dan heb je een langere voorpret!

Mocht iets nog langer duren dan verwacht, dan nemen we altijd persoonlijk contact op met de besteller, of sturen we tussendoor een extra berichtje betreft de voortgang.

*Op afspraak zijn onze artikelen altijd af te halen: mobiele pinautomaat aanwezig.
**Indien er meer artikelen bij jouw bestelling zitten die wel op voorraad zijn, kunnen we er voor kiezen om toch te wachten en je bestelling compleet te leveren. Wil je dat niet, dan kun je ons daarover bij ‘commentaar’ voordat je je bestelling afrondt een berichtje sturen.

Landen waar onze artikelen naar worden verstuurd.

We leveren alleen binnen Nederland en België: voor beide landen worden diverse opties voor verzendkosten gehanteerd.

Onze webshop is Nederlandstalig: mocht je Nederlands (sprekend) zijn, en wil je toch bestellen, maar woon je niet in Nederland of België? Neem dan contact met ons op via sylvia@sylviasartquilts.nl: wij gaan dan kijken of we een uitzondering kunnen maken.

Mobiele versie van onze webshop bekijken

Als je onze webshop op je mobiel opent, krijg je de ‘Webshop versie’ daarvan te zien. Elke webshop heeft de mogelijkheid om zowel de versie voor PC en Laptop of Tablet/IPad in te stellen, als voor mobiel. Bij dat laatste is je scherm natuurlijk veel kleiner en wordt de layout automatisch aangepast.

Jammer is alleen dat je dan bepaalde functies niet direct ziet. Naast de tekst Sylvia Handwerken zie je de knop ‘Menu’. Als je daarop klikt krijg je alle opties qua artikelen te zien, gegroepeerd in Categorieën. Je kunt door het beeld te naar boven te verschuiven naar diverse mogelijkheden van de webshop komen, zodat je de categorieën per stuk met foto kunt zien. Onder de Categorieën staat de Winkelmand (waarbij je ziet dat er ‘Geen producten in de winkelwagen’ staan, of er staat wel wat in als je al wat aangeklikt hebt), je kunt lezen waar we te vinden zijn en je op onze wekelijkse nieuwsbrief abonneren.

Maar wil je nu naar onze Blog/Nieuws, Contact of andere basisopties gaan, dan zie je die hier normaal gesproken niet.

Voor een totaalbeeld van onze webshop, kun je de ‘Desktop versie’ aanklikken = totaalbeeld. Kijk naar de drie puntjes rechtsboven bij je mobiel, en klik daarop. (Die drie puntjes kunnen bij andere mobiels dan Samsung Galaxy ergens anders zitten, of anders aangegeven worden: kijk waar je meerdere opties kun aanklikken).

Bij de opties zie je (bijna onderaan) ‘Desktopsite’ staan, met een vierkant hokje er achter. Een desktopsite wil zeggen dat je een beeld krijgt zoals het er op een PC of Laptop (of Tablet/IPad) uitziet. Klik het vakje aan (er komt een vinkje of een blauw blokje in te staan) en kijk….

Je kijkt hierna dan via de Desktopversie. Dat wil dus zeggen dat je – weliswaar verkleind – dezelfde weergave hebt als bij een computer op het beeldscherm. Alle opties zie je in één keer.

Je ziet bij de Header (foto bovenaan) alle opties voor Blog/Nieuws, Contact enz. staan, maar ook het menu met de Categorieën. Het beeld eronder zijn de kolommen zoals ze bij een computer te zien zijn, maar je kunt nog steeds het beeld verschuiven.

Wil je meer details zien omdat alles te klein is? Trek het beeld dan groter door met je duim en wijsvinger naar buiten te ‘trekken’: je kunt nog steeds het beeld verschuiven – wat dan wel moet, omdat je niet meer alles in één keer ziet. Je kunt het zo groot maken als je zelf wilt. Dat kun je ook weer verkleinen door duim en wijsvinger naar ‘binnen’ te bewegen over je scherm. En zo kun je naar onderen, naar boven, naar links en naar rechts schuiven, of weer terug gaan naar ‘Mobieloptie’, door weer naar de 3 puntjes te gaan, en het vinkje bij ‘Desktopoptie’ UIT te zetten (erop te klikken).

Zo zijn er altijd meer mogelijkheden om onze webshop te bekijken en er uit te bestellen.

Omzettingslijst DMC naar XXborduurgaren

Steeds meer borduursters ontdekken het fijne, zachte en goed geprijsde XXborduurgaren, en willen daarmee borduren. Wij hebben altijd alle 447 XXkleuren op voorraad.

Bij heel veel borduurpatronen staat vaak DMC, vandaar dat het ons handig leek om HIER een omzettingslijst van DMC naar XXborduurgaren aan te bieden, die je GRATIS via het hiervoor genoemde woordje HIER kunt downladen als .pdf van 3 pagina’s.

Zelfs de ‘nieuwste’ DMC nummers van 1 t/m 35 hebben we voor je om kunnen zetten naar XXborduurgaren. Daar waar je 2 nummers XXgaren achter een DMC nummer ziet staan, geven we twee mogelijkheden. Het is dan aan jou om te kijken welk nummer het beste past: dat hangt vaak af van andere nummers die je in een bepaald stukje borduurwerk gaat gebruiken.

Zo hopen we dat je met nóg meer plezier met XXborduurgaren gaat werken.

Verzendkosten webshop: waar zijn ze te vinden?

Bij de menu opties bovenaan onze webshop zie je ‘Privacy Policy’ staan, maar ook is dit te vinden helemaal beneden bij webshop, in de groene balk onderaan zie je ‘Privacy Policy’ staan. Klik op de bovenste optie, of op de onderste.

Scroll bij de uitgebreide tekst naar beneden tot je ‘Verzendingen’ ziet staan. Daar staan als eerste de verzendkosten binnen Nederland opgesplitst in:
– Brievenbuspost zonder Track & Trace – € 3,85
– Brievenbuspost met Track & Trace – € 4,95
– Pakketpost – € 7,95*
– Bestelling verzenden boven € 50,00 = geen verzendkosten
– Afhalen = geen verzendkosten, maar je komt het product zelf op afspraak afhalen.

De optie voor verzendkosten staat standaard op PAKKETVERZENDING, omdat we veel artikelen hebben die NIET door de brievenbus passen. Weet je zeker dat jouw bestelling wel door de brievenbus past, bv. als je een paar strengetjes XXgaren of een enkel/een paar platte patronen hebt besteld? Klik dan zelf één van de andere opties aan.

* Extreem grote/zware pakketten worden duurder: we nemen vantevoren contact met de besteller op om dat te bespreken i.v.m. aanvullende kosten.

LET OP: prijswijzigingen post.nl voorbehouden (juni 2022).

Nog iets meer naar onderen zie je de verzendkosten voor België staan:
– Brievenbuspakket België € 9,30 (zonder traceercode) – het gaat hier om platte artikelen: let daar op. Zodra iets hoger is dan de opening van een brievenbus, moeten we het via pakketpost versturen.
– Pakketverzending België € 17,00 (met Track & Trace)

Extreem grote/zware pakketten worden duurder: we nemen vantevoren contact met de besteller op om dat te bespreken i.v.m. aanvullende kosten.

LET OP: bestellingen naar België kunnen NIET afgehaald worden. Prijswijzigingen post.nl voorbehouden (juni 2022).

Waarom de extra beveiliging Captcha op de webshop?

Sinds kort staat er een extra beveiliging op onze webshop: Captcha. Dat betekent dat je een vinkje in een vakje voor ‘Ik ben geen robot’ in moet vullen, en vaak ook nog een extra beveiligingsbeeld van bv. 3 vrachtwagens, of 3 stoplichten, aan moet vinken, voordat je toegang krijgt tot onze webshop. Het is heel jammer dat wij deze optie in de webshop hebben moeten inbouwen, maar hackers drongen steeds vaker binnen bij bepaalde opties van de webshop, waardoor we genoodzaakt zijn om die extra beveiliging – ook voor degenen die zich al aangemeld hebben met naam, email en wachtwoord – in te voeren.

Wereldwijd is het een groot probleem: men probeert op allerlei manieren bij een webshop in te breken, daar gegevens achter te laten en zo bij het betalingssysteem (en dus bankrekening) te komen. De afgelopen maanden ging dat steeds ‘dieper’, we hebben alles gelukkig tegen kunnen houden en direct kunnen vinden zodra de alarmbellen afgingen. De enige manier om alles tegen te houden was om een ‘Captcha’ in te bouwen. Beschouw zo’n ‘Ik ben geen robot’ Captcha en eventueel extra zaken die je aan moet klikken als de wetenschap dat we er alles aan doen om de webshop veilig te houden. Niet alleen met onze gegevens, maar ook met de jouwe! In een wereld van cybercrime willen we geen slachtoffer worden, maar hebben we ook de verantwoording om JOU geen slachtoffer te laten worden.

FEIT: sinds we deze extra beveiliging hebben ingevoerd, is er geen spam meer binnengekomen. Het werkt dus!

Dank voor jullie begrip.

Welke betaalmogelijkheden zijn er bij de webshop?

Op dit moment hebben wij nog maar één mogelijkheid tot betalen van je artikelen en (eventuele) verzendkosten:

Door vooruitbetaling via bankrekening: klik bij het winkelmandje op ‘Direct bankoverschrijving’ om de bestelling af te ronden, daarna in ieder geval het vakje voor ‘Ik heb de algemene voorwaarden van de site gelezen en ga hiermee akkoord’. Je kunt ook het vakje ‘Graag wil ik exclusieve e-mail ontvangen…’ als je onze wekelijkse nieuwsbrief wilt krijgen. Klik op ‘Bestelling Plaatsen’ om de bestelling af te ronden en ga naar je bankrekening om het totaalbedrag over te schrijven.

Je krijgt ALTIJD een e-mail ter bevestiging van je bestelling, als deze gelukt is. Daarin staan onze bankgegevens en het te betalen totaalbedrag van je bestelling. Maak dát bedrag zelf over naar genoemde bankrekening*. Zodra het bedrag bij ons binnen is, sturen we het artikel/de artikelen van je bestelling naar je toe.

*Geen e-mail met bevestiging gekregen van je bestelling? Dan is er iets mis gegaan. Neem contact met ons op via ‘Contact’ – het formulier via de webshop of via e-mail direct naar sylvia@sylviasartquilts.nl .

Worden er workshops gegeven bij Sylvia Handwerken?

JAZEKER: Je kunt deelnemen aan onze Santa Borduurclub, die vrijdagmiddag 2 september van start gaat. 11-Delige workshop/bijeenkomen om Santa’s van The Prairie Schooler te gaan borduren met XXborduurgarens.
LET OP: beperkt deelname: 4 tot uiterlijk 5 personen. Lees HIER meer.

Verder hebben we op dit moment we een (kleine) borduurgroep die 1 x per maand op woensdagmiddag (ongeveer halverwege de maand) bij elkaar komt: we zijn met 5 personen, wat aangeeft dat de tafel ‘vol’ is.

Daarnaast zijn we dit jaar nog 1 x per maand op een (laatste) zaterdag (van de maand) bezig met ‘Keltisch Borduren’: ook een groepje van 5 personen, dus is deze cursus ‘vol’. Aan het eind van 2022 wordt deze cursus afgerond.

Mocht je met een groepje van 4 of 5 personen een middag of hele dag bij Sylvia Handwerken, Mient 10, 1655KR Sijbekarspel willen borduren, bv. voor een verjaardag of een speciale gelegenheid? Dan kun je dat aanvragen: mail ons via sylvia@sylviasartquilts.nl met je naam, aantal personen en wensen plus of je een middag of hele dag zou willen komen. Hieronder de mogelijkheden:

Optie 1: Een middag is van 13.00 tot 16.00 uur: je krijgt koffie/thee en wat lekkers erbij voor € 5,00 per persoon exclusief materiaal. Het gaat hier om een gezellige borduurmiddag, waar je met eigen werk (bij voorkeur met XXborduurgarens of andere garens/patronen die je via onze webshop hebt aangeschaft) of via een vantevoren samengesteld pakket (niet inbegrepen) gaat borduren. Geen cursus dus, maar een soort ‘Bee’.

Optie 1 1/2: Zo’n gezellige middag kan ook georganiseerd worden, als je meer van de artikelen van Sylvia Handwerken wilt weten en alles graag wilt bekijken: een soort ‘Show and Tell’ middag. Iets in je handen houden werkt vaak beter dan vanaf een beeldscherm bekijken. We hebben dan alles ‘beneden’ en kunnen je er veel over vertellen. Je kunt ter plekke artikelen aanschaffen, en krijgt in dát geval je € 5,00 die je voor de middag betaald hebt terug.

Optie 2: Een hele dag is van 11.00 tot 16.00 uur: je krijgt koffie/thee en wat lekkers, en een lekkere lunch voor € 15,00 per persoon exclusief materiaal. Het gaat hier om een gezellige borduurdag, waar je met eigen werk (bij voorkeur met XXborduurgarens of andere garens/patronen die je via onze webshop hebt aangeschaft) of via een vantevoren samengesteld pakket (niet inbegrepen) gaat borduren. Geen cursus dus, maar een soort ‘Bee’.

Op zo’n borduurmiddag/hele borduurdag zijn op de benedenverdieping van Sylvia Handwerken, Mient 10, 1655KR Sijbekarspel borduurartikelen aanwezig om te bekijken of aan te schaffen: mobiele pinautomaat aanwezig. Borduren doen we aan de grote tafel. LET OP: door een aantal treetjes en opstapjes is ons adres niet echt rolstoeltoegankelijk: wel met rollator/stok of ander loophulpmiddel. Parkeren auto kan niet altijd recht voor de deur: soms kan dat alleen verderop in de straat: houd daar rekening mee i.v.m. lopen.

Zoek je een bepaald artikel dat niet in de webshop staat?

Wat geweldig dat je zo enthousiast bent dat je meer bij onze website wilt zien. Jammer dat we het artikel van je keuze kennelijk nog niet in onze webshop hebben staan. Maar we kunnen altijd proberen het binnen te halen. Laat het ons weten door contact met ons op te nemen. Dat kan op twee manieren:

1) Via ‘Contact‘ dat je bovenaan onze website ziet staan. Vul daar je naam, e-mail adres, het onderwerp en je bericht in, zet een vinkje in het vakje bij ‘Ik ben een mens’ (=extra beveiliging tegen spam) en klik op ‘verzenden’.

2) Stuur ons een e-mail naar sylvia@sylviasartquilts.nl met je naam (je e-mail adres hebben we dan al) en waar je interesse naar uit gaat.

Wij gaan direct aan de slag om te kijken of wij het genoemde artikel of de artikelen binnen kunnen halen via één van onze vele groothandels in Nederland, Europa en Amerika. Je krijgt bericht zodra wij meer weten: hopelijk lukt het!